21 Nisan 2014 Pazartesi

Kağan bezi bırakıyor 1 hafta


Merhaba , bezi bıraktığımızın dolu dolu birincinci haftası. 

Artık kagan küçüğünü tutmaya basladı, iki tuvalet arası süre uzadı ve genel olarak günü kazasız geciriyoruz. Fakat aynı sey buyuk için gecerli degil. Onu kiloduna yapiyor. Bununla alakalı özellikle dısarıdayken cok zorlanıyoruz. Bugun ilk defa lazımlıgına yaptıgı için cok mutlu ve umutluyum. Gece bez baglıyorum adına uyku kılodu dedım.

Gule gule kakalar isimli bir kitap aldım ve o kitapdaki oykuyu bize uyarlayarak faydalanıyorum.

Umarım yakında tuvaletinin geldigini önceden haber verecek.

17 Nisan 2014 Perşembe

Bezi bırakıyoruz

En korkutugum konu bez bırakma konusuydu. Hatta 34 aylık olana kadar ötelememin belkide esas sebebi budur. Haklıymışım.
Bu pazartesi artik bir yerden başlamam gerektigine karar verip kağana da artik bezini cıkartacagımı soyledım ve start verdik.

İlk gün hep ama hep kaka dahil olmak üzere altına yaptı.
Kabus..
Aksamına annemlere gitmiştik orada legolu bi bardak vardı sert plastikten onu uygn gördum mini klozet yapmaya içine buzdolabı poşeti yerleştirdim ve ilk çişimizi annemlerde rastlantı sonucu yakaladık. Ama onun üzerine daha cccook altına yaptı.

Bu arada kendımden bahsetmek istiyorum biraz cok sık ama cidden cok sık çişin var öümu kakan var mı diye sorup zırtpırt klozete oturttum. Sonra zaten oturmak istemedi, ne lazımlıga ne de klozete..


Ertesi gün kaka dahil olmak üzerine hheep altına yaptı, 12 gibi mini klozetimizi içine bolbol yedek poşetle alarak parka gittik. Parkta iki saat kaldık ve inanır mısınız hem çişimizi yakaladık hemde üstümüzü değiştirmek zorunda kalmadan döndük. Ama sonrasında bir daha yakalayamadık. 

Üçüncü gün özellikle sabah saatleri bayaa kötüydü. Bir kere dört defa falan altına yaptı ve ne klozet ne de lazımlık görmek dahi istemiyordu. Özellikle kakası geldiginde yani cok kötüydü ya onu kazımlıga oturtmaya calısmam onunsa ayakta altına yapmak istemesi.. Hata ettim..
O kadar moralim bozuldu ki gittiğimiz pedagogu aradım ne yapayım diye.
Devam etmemi, asla kızmamamı onu elestirmememi ve inatlasmamamı söyledi. Birde zırt pırt kakan çişin var mı diye sormamamı söyledi.
 Gün aksama kadar iki kere daha çişini yakaladık ama sonrasında üç kere kaka dahil altına yaptı.

Dördüncü gündeyiz bugun 4 çiş 1 kaka yakaladık bugun daha iyimserim ve aksam bez bağlamamayi düsünüyorum. Gelişmeleri yine yazacagım.


15 Aralık 2013 Pazar

Akıp giden zaman

Kagan iki buçuk yasında oldu :) zaman. O kadar hızlı geciyor ki.. Şimdi sabahları onun öpücükleri ile uyanıyorum, dünyaya bedel o öpücükler.. O kadar sevgi dolu ki.. İçinde beslediği o sevgiyi ben mi içine işledim, allah vergisi mi, mizacı mı hiç bilemeyeceğim. Anne oğul olarak oldukca eglenceli bir çift oldugumuzu söyleyebilirim. Eskiden tasıdıgım pek cok endiseyi artık tasımıyorum, daha rahatım, kendımı guvenim daha cok, oglumu daha iyi tanıyorum ve hepsinden önemlisi önsezilerime hiç olmadığı kadar cok guveniyorum. Gunlerimiz genelde sokaklarda geciyor diyebilirim. Beyfendi pek bebek arabası kullanmıyor " kagan yuruyecek" mişmiş öyle diyor.. Dil gelişimi henüz tam olarak oturmadı fakat benim tembel tenekem her gün biraz daha acılıyor. Her gın bir kelime daha.. Bunları izlemek cok keyifli , rabbime şükürler olsun ki bugunleri görebildim, tadını cıkarta cıkarta onunlayım.. Son zamanlardaki olayı iş makineleri.. Kitaplar aldık, oyuncaklar aldık aldık aldık .. Hiç birisi sokaktaki inşaatlar kadar cazip gelmedi tabiki.. Arabada yanımda kagan yokken bile bir kepçe gördügümde heyecanlanıp seviniyorum.. Bu da bir cesit manyaklık işte.. Şu sıralar ikimizde hastayız.. Bronşit olup oğluma sattım ama neyse ki kaganı basında yakalayıp hemen doktorla tedaviye basladık abartmadan gecti.. Haziran ayında kaganın 2 yas dogumgununu yaptık gayet güzeldi :) oradan fotolar ekleyecegim. Bu yaz bodrumdaydık.. Bizim essek tam bir balık.. Evden kacıp havuza gidiyor devamlı zor yakalıyoruz.. Öyle hızlı kosuyor ki.. Şimdilik bu kadar daha sonra uzatmadan yine yazmak üzere..




21 Mayıs 2013 Salı

Cocuk bakım sorunlara çözümsüz öneriler

Kadıköy belediyesinin cocuk ve ruh saglıgı isimli bir birimi varmıs. İnternete arastırırken sansa onume cıktı.
Arayıp randevu aldım ve taa o zaman 3 ay sonrasına randevu verdiler.
Neyse gittik ve orada bana verilen bazı önerileri buraya yazmaya karar verdim.

-kendine zarar veriyorsa ya da mesela kırılabilecek birşeyr vuruyorsa ( kagan aynalı ray dolaba vuruyor cunku ilgi cekmek için) ona oraya vurmak yok yataga/ yastıga/ koltuga vurabılırsın diye yönünün degistirebiliriz. ( kagan şimdi önce dolaba sonra yataga vuruyor :/)

-tuvalet alıskanlıgı ıcın acele etmeye gerek yok dedı

-biberon emzik bırakılmalıymıs 2 yas itibari ile. Bırakılırken aynı meme bırakır gibi özenli ve sabırlı olmak lazımmış.

- kum ile oynaması guzelmıs, kum oral donemı temsıl edermıs.

-oyununa davet ettiğinde asla geri cevirmeyin dedi. Ve oyunlarına kural koymayın dedi. İki oyuncagı kavga ettirmrk istiyorsa ettirsin dedi.

-oyuncaklarını baska cocuklarla paylasmak zorunda degil dedi.

Aklıma gelenler bunlar



Kağan neler yapar?

Mini aktiviteye oyun grubuna gittik bu kış. Orada hem beden egitimi hemde elişi aktivitleri ile haftada bir gün olsada bize oldukca keyifli geldi.

Cocugum pek yürümez, genelde koşar.

Kendisinim rusya ile bir baglantısı oldugundan şüpheleniyorum zira evet için daa diyor!

Uyku arkadaşı en kıymetisi fakat boyu kagandan buyuk. Mantıksız bir iş yaptım zamanında! Aslında ben onu ölesine almıstım uyku arkadası belledi.

Aklıma birşey geldi bu postu hemen kapatıp yeni birşey eklemem lazım!

Yine tembellik yine suclu bir merhaba!

Kagan neredeyse iki yaşında olacak. Ben buraya aralık ayından beri yazmamışım.
Bu kış benim böceğim cok sık hastalandı. En sonunda domuz gribi oldu ve sezonu kapattık :)
Hala konusmaya yok diyebilirim ama konusmayı bilmeyen bir bebek cocugu için cok geveze diyebilirim.
Sarkı söyleyip , dans eder genel olarak cok neseli bir bebek cok sukur.
Son zamanlarda kapımızı 'terrible two' calmıs gibi :)
Manasız aglamalar, tepinmeler, kusmeler...

Sabahları oglen uykusundan evvel dısarı cıkıyoruz eve gelip oglen yemegini yiyip hopp uykuya ve uyanınca yogurdumuzu alıp yanımıza yine dısarıya :)

Kağan cok hareketli bir cocuk bende bu yöntemi buldum. Onu ne kadar yorarsam o kadar iyi oluyor daha az kavga ediyoruz kagan daha az yıkıyor döküyor zira evde degiliz ki :))

Park park park! Hayatımız park ve kumdan ibaret. Neyse ki oturdugumuz muhit o kadar guzel ki hrm park hem sahil hrm yuruyus alanı.. Cok sanslıyız.

Onumuzde 2 yas dogumgunu organizasyonu var. :)
Bakalım neler yapacagız :)

17 Aralık 2012 Pazartesi

Kış günlerinde ev hayatı

Havaların iyicene sogudugu şu aralık gunlerınde kaganın burnu hep şelale halinde.
Evde mert de bende grip olduk.
KAganı sıkı giydirip duzenli sokaklarda çeşitli bahanelerle sürtme günlerimiz sona erdi sanırım zira her dısarı cıkısımızın ardından sümüklü hali daha da şiddetleniyor.
Böyle kuduruk, hareketli bir veletle beraberken dışarıya cıkmak benim için kaçıştan başka hiç birşey degil. Zira evde kaganı zapedemiyorum. Oyun desen oturup oyun oynayan cocuk degil, boyama desen boyalarını cıkartmamla yemege baslıyor, oyun hamuru da aynı sekilde.
Mutfakta tum dolapları, odalardaki dolapları, banyo dolaparı, ayakkabılık aklınıza neresi gelirse el cabuklugu ile yıkar, yığar! Dolayısı ile dışarıya yürüyüşe pek çok defa dinlenmek için çıkmışlığım olmuştur.
Son 4 gundur evdeyiz. Cidden cok zorlanıyorum. Yemesi, içmesi, oyunu, oyalanması evde cidden daha zor.
Kışın bebekli hayat zormuş.gecen sene rüzgarlıgını takıp bebek arabasına cıkıyordum ama sımdı taktırmıyor.